Träning efter graviditet - Friskvårdskollen - Naprapat Stockholm
08-400 25 435 info@friskvardskollen.se

“Hur gör jag för att komma igång med min träning efter en graviditet?”

Att kvinnokroppen förändras under en graviditet och förlossning, tror vi de flesta är medvetna om. Magen, buken och bindväven töjs ut. Bäckenbotten belastas på ett nytt sätt och påverkas även den. Vissa får besvär, andra inte. Mer för vissa och mindre för andra.

Vanliga problem efter en förlossning är att man kan få svårt att aktivera den så viktiga core- samt bäckenbottenmuskulaturen. Det kan i sin tur resultera i ryggont, inkontinens, svårt att stabilisera magen, mag- och tarmbesvär mm.

Svaga muskler i bäckenbotten kan vara en orsak, men likväl överspända. Om muskeln t ex redan arbetar för fullt kan det vara svårt att spänna den ännu mer.

Efter förlossningen skall kroppen försöka återgå till det normala, samtidigt som det skall ammas, promeneras med barnvagnar, lyftas och bäras mm. Inte lätt!

Med cert. MammaMageträning, under och efter en graviditet kan du komma tillbaka snabbare till en aktiv vardag och återfå kroppens tidigare funktion.

Ett sätt att få hjälp med att komma tillbaka är att ladda ner MammaMages app som finns på Apple store och Google Play.

Skulle det finnas ytterligare behov av hjälp kan vår kollega Helena Lind, naprapatstudent åk4 och cert. MammaMagetränare hjälpa dig.

Grattis till tillökningen!

Källa: Mammamage.se

Boka en cert. MammaMageträning

Vi kan hjälpa dig att komma tillbaka efter en graviditet!